Regulamin

Regulamin

Postprzez administrator » Pn mar 19, 2012 20:39

1. Ogólne
1.1. Forum jest częścią strony Stowarzyszenia "Zielone Światło Dla Wrząsowic". Utrzymaniem i zarządzaniem forum zajmuje się Stowarzyszenie. Bezpośrednio opiekę nad forum prowadzi administrator lub zespół administratorów.

1.2. Forum jest przeznaczone do dyskusji na tematy związane z działalnością Stowarzyszenia (w odpowiednim dziale, przeznaczonym wyłącznie dla członków Stowarzyszenia).

1.3. Na tematy nie dotyczące spraw z pkt2 przeznaczony jest dział "Off Topic".

1.4. Na forum użytkownik jest zobowiązany do kulturalnego zachowania oraz przestrzegania zasad Netykiety (zbiór zasad przyzwoitego zachowania, obowiązującego w internecie).

1.5. Użytkownik ma pełną dowolność wypowiedzi z zachowaniem następujących zasad:
- zabrania się dyskusji na tematy polityczne,
- zabrania się głoszenia treści rasistowskich, religijnych, wulgarnych lub w jakikolwiek sposób gorszących,
- zabrania się wklejania w posty treści i linków mogących urazić kogokolwiek, treści rasistowskich, pornograficznych i scen przemocy,
- zabrania się obrażania użytkowników, administracji, a także innych osób nie związanych z Forum,
- nie masz nic konkretnego do napisania? Nie pisz wcale!

1.6. Niniejszy regulamin (wraz z ewentualnymi, późniejszymi zmianami) obowiązuje wszystkich zarejestrowanych użytkowników forum http://wrzasowice.phorum.pl

1.7. Wszelkie publikowane na forum posty i komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Administratorzy i moderatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za treść tych opinii.

1.8. Pisząc post na forum należy mieć świadomość, że w momencie jego publikacji staje się on częścią serwisu i jego usunięcie może być w przyszłości niemożliwe.

1.9. Celowe łamanie regulaminu będzie skutkowało ostrzeżeniem, banem (tymczasowym bądź stałym) lub usunięciem konta .

1.10. Porządku na forum i przestrzegania regulaminu będą pilnować administratorzy i moderatorzy, którzy - podobnie jak użytkownicy - mają również swoje życie poza forum, zatem nie należy oczekiwać, że będą oni dostępni 24 h/dobę.

1.11. Należy mieć na uwadze fakt, że forum bazuje na gotowym, darmowym(!) skrypcie oraz udostępnionym przez phorum.pl serwerze, więc administrator nie ma wpływu na braki niektórych opcji i udogodnień, ich wadliwe funkcjonowanie, bądź awarie serwera.

1.12. W razie ewentualnej awarii tego forum, można sprawdzić, czy działa ogólna strona serwisu phorum.pl. Jeśli również nie działa i pojawia się komunikat np. "Nie odnaleziono serwera" - problem jest odgórny i niezależny od nas. Oznacza to prawdopodobnie awarię serwera lub prace serwisowe, które trwają zwykle od paru godzin do kilku dni. Czasem tak się może zdarzyć, więc nie należy panikować - pozostaje nam jedynie czekać na przywrócenie forum.

1.13. W kwestiach spornych i/lub nie ujętych niniejszym regulaminem ostateczną decyzję podejmuje administrator forum.

1.14. Tekst w edytowanych przez administratora postach użytkowników będzie pisany kolorem niebieskim.

1.15. Zakładamy wątki w odpowiednich do tego działach tematycznych. Jeśli masz wątpliwości, gdzie przyporządkować swój wątek, zapytaj administratora/moderatora w dziale Administracja http://wrzasowice.phorum.pl/viewforum.php?f=13 lub gdy ci są nieobecni na forum, możesz założyć temat w dziale "Off topic" --> "Pozostałe" http://wrzasowice.phorum.pl/viewforum.php?f=14, a admin później przeniesie go do odpowiedniego działu.



2. KONTO.

2.1. Każdemu użytkownikowi przysługuje prawo do założenia jednego konta/nicka na forum. Zabronione jest używanie dwóch lub więcej kont, jak również użyczanie go osobom zbanowanym. Założenie nowego konta (przy jednoczesnej rezygnacji z poprzedniego) jest dozwolone jedynie za zgodą administratora w uzasadnionych przypadkach.

2.2. Administrator forum ma prawo do posiadania dwóch kont - prywatnego o dowolnej nazwie oraz "technicznego" o nazwie Administrator. Obydwa te konta mają takie same uprawnienia administratorskie i mogą być używane zamiennie.



3. NA FORUM ZABRONIONE JEST:

3.1. Spamowanie - mnożenie postów o identycznej lub bardzo podobnej treści (w tym również linki, zdjęcia).

3.2. Trollowanie - uciążliwe, pisane z premedytacją, powtarzające się posty mające na celu wywołanie kłótni głównie przez obrażanie, napastliwość i nieprawdziwość przekazu.

3.3. Zamieszczanie komentarzy, linków, zdjęć itp. o treści niezgodnej z prawem, niecenzuralnej, obraźliwej.

3.4. Zamieszczanie postów, podpisów itp. o charakterze reklam, zwłaszcza nie związanych tematycznie z forum.



4. NIE NALEŻY:

4.1. Pisać swoich postów jeden pod drugim w krótkich odstępach czasu - wydłuża to niepotrzebnie wątek; w razie konieczności należy skorzystać z funkcji "edycja postu", by nanieść poprawki. Od pewnego czasu nie łącze postów, jeśli w którymś z nich jest cytowany tekst innego użytkownika, lecz umieszczanie różnych cytatów i treści w jednym poście (wystarczy pokopiować wszystko do jednego postu) jest bardzo, bardzo mile widziane

4.2. Usuwać treści swoich postów - powoduje to nieczytelność wątku; zanim coś napiszesz, przemyśl to!

4.3. Nadużywać kolorowych czcionek, emotikon i dużych liter - wprowadza to chaos i utrudnia czytanie.

4.4. Zakładać bardzo podobnych lub identycznych wątków, które już były poruszane na forum, chyba, że jest to uzasadnione; w razie konieczności należy skorzystać z wyszukiwarki tematów.



5. ZDJĘCIA, AVATARTY, SYGNATURY.

5.1. W jednym poście można umieścić max. 5 zdjęć, pozostałe mogą być zamieszczone w formie linków. Maksymalna wielkość zdjęć może wynosić 640x640 pikseli.

5.2. Cytując zdjęcie należy zamienić je na link.

5.3. 150 x 150 pikseli to max. dopuszczalny rozmiar avatara (obrazka pod nazwą użytkownika) .

5.4. 500 x 100 pikseli to max. dopuszczalny rozmiar sygnatury (podpisu), jeśli jest w formie samego obrazka. Jeśli oprócz obrazka są też napisy, to proszę się zmieścić w 2 dodatkowych linijkach (przy standardowej wielkości czcionce). Jeśli w sygnaturze jest sam tekst to powinien się mieścić w 255 znakach. Zbyt duże sygnatury bardzo odwracają uwagę od postu i utrudniają czytanie.

5.5. Umieszczając na forum zdjęcia lub inne materiały należy pamiętać o prawach autorskich i nie wstawiać nic, co jest zastrzeżone lub bez zgody właściciela! Zawsze należy też podać źródło. Ze względu na prawa autorskie można bezpośrednio na forum wstawiać tylko zdjęcia zrobione przez siebie, a do nie-swoich, znalezionych w sieci, wstawiamy jedynie linki. Ma to dodatkową zaletę: mniejsze obciążenie serwera i sprawniejsze działanie forum:)
Proszę zwracać na to uwagę - nie możemy ryzykować łamania prawa i zamknięcia forum.



Przestrzeganie regulaminu powinno leżeć w interesie każdego użytkownika forum, aby przebywanie tutaj było komfortowe dla wszystkich i pozwalało na sprawne poruszanie się po forum.

W razie potrzeby naniesienia zmian w regulaminie, najnowsze zmiany zostaną wytłuszczone.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników, życząc sobie i Wam udanej współpracy!
administrator
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pn mar 19, 2012 19:19

Postprzez » Pn mar 19, 2012 20:39

 

Powrót do Regulamin

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron